Bouw jij zelf jouw Bruiloft DJ website of Trouwwebsite met WordPress?

Zoekopdrachten binnen WordPress meten met Google Analytics

Amsterdam, 2 december 2012 – Je hebt een WordPress website en om bezoek aan jouw domein in kaart te brengen heb je Google Analytics gekoppeld. Google Analytics is de gratis dienst van Google om het bezoek aan jouw WordPress in kaart te krijgen. Je kunt zien hoe vaak jouw website bezocht is, en hoe. Naast het meten van bezoek aan jouw website, is het ook mogelijk om met Google Analytics activiteit bínnen jouw website in kaart te brengen. Een interessante optie is het meten van zoekopdrachten bínnen jouw WordPress website. 

Stap 1: heb (of plaats) een zoekwidget in jouw WordPress Thema

Hiervoor is een WordPress website genaamd Search of Zoeken (afhankelijk van taal) beschikbaar. Sleep deze naar één van de zijbalken binnen jouw WordPress Thema.

Na het plaatsen van deze widget is het voor jouw bezoeker mogelijk om te zoeken binnen jouw WordPress-website.

Voordeel hiervan is dat jij kan monitoren wat jouw bezoekers zoeken.

Door de zoekopdrachten van jouw bezoekers te monitoren kan jij de behoefte van jouw bezoekers in kaart brengen. Op deze manier kan je artikelen schrijven die een antwoord zijn op de behoefte van jouw lezers.

De volgende stap is om Google Analytics te configureren zodat jij de WordPress zoekopdrachten in kaart krijgt.

Stap 2: configureer Google Analytics

In deze stap configureer je Google Analytics voor het meten van zoekopdrachten bínnen jouw website. Eerst activeer je het

Je hebt nu een zoekfunctie toegevoegd aan jouw website, en Google Analytics zo ingesteld dat je de zoekopdrachten in kaart krijgt.

Deze combinatie is een goede methode om de behoefte van jouw bezoekers in kaart te brengen, waarna jij content (video’s, pagina’s, berichten, producten) kan produceren die aansluiten op deze behoeften.